
Всі, хто цікавився автозвуком, або намагався встановити аудіосистему у власне авто, чули, що існує така річ як конденсатор. Однак навіщо він потрібний знаю далеко не все. Оскільки хороший конденсатор коштує не дешево, ми спробуємо розкрити його цінність і розповісти, за що ми все-таки платимо. Порівняти ціни та характеристики автомобільних конденсаторів можна в нашому каталозі, перейшовши за посиланням.
Відомо, що збільшивши потужність нашої системи ми отримуємо більш гучний звук та інші відчуття, але нічого не проходить безслідно і потужний звук тягне за собою збільшення електричного навантаження, коли підсилювач відтворює особливо низькі частоти, то споживання струму зростає ще більше. Автомобільний акумулятор не справляється з таким завданням, внаслідок чого відбувається «просідання» напруги. Виражається це в морганні фар, а також у втраті потужності підсилювача, бас стає розмитим, втрачає свою атаку і глибокий звук, а в деяких випадках особливо запущені системи можуть призвести і до пошкодження динаміка.
Загалом ці проблеми можуть виникнути через те, що при підключенні підсилювача до нашої системи ми вибрали конденсатор низької якості або силовий кабель, що не відповідає споживаній потужності.
Під час встановлення конденсатора потрібно підключати його паралельно живленню підсилювача і встановлювати його якомога ближче до підсилювача, не далі 60см. Деякі виробники підсилювачів навіть вбудовують спеціальні клеми для встановлення конденсатора у підсилювач. Докладніше про встановлення підсилювача можна прочитати тут.
Французький виробник аудіотехніки Focal у своїх підсилювачах FPS використовує інше рішення: конденсатори Focal FPS High-Cap підключаються після блоку живлення підсилювача, там ефективність додаткових конденсаторів набагато вища. На жаль, такий конденсатор підходить лише до підсилювачів Focal FPS.
Як правильно вибрати конденсатор? Головне дотримуватися простого правила:
1Ф (Фарад) - 1 кВт (потужності аудіосистеми)
0.5Ф – 500 Вт тощо.
У багатьох автомобільних конденсаторах є вбудовані вольтметри та інші функції, а також схеми керування зарядом. Це полегшує роботу з конденсатором. Вся річ у тому, що конденсатор у момент підзарядки споживає дуже великий струм, тому при заміні акумулятора можуть обгоріти акумуляторні клеми або запобіжник, встановлений за живленням системи.
Щоб правильно зарядити конденсатор, в якому схема зарядки не передбачена, вам потрібно відключити одну з клем від бортової мережі, підключити акумулятор, підключити конденсатор через звичайну автомобільну лампочку. Лампочка буде горіти яскраво - поки буде відбуватися зарядка конденсатора, а потім згасне. Якщо така схема здається Вам складною, тоді має сенс звернути увагу на конденсатори, де ця проблема вирішена вбудованою схемою зарядки.
Не можна забувати, що хороший конденсатор повинен не тільки мати велику ємність, але й мати можливість швидко віддавати свій заряд. Для цього необхідно вибирати конденсатори з низьким внутрішнім опором (ESR). На ринку конденсаторів величезний вибір, зі свого боку можемо рекомендувати Connection від Audison, зокрема модель Connection FSF 10 DGT.
І звичайно варто згадати, що щоб вся ваша інсталяція була гармонійна і працювала на всі 100%, то не забудьте приділити увагу статті щодо правильного підбору перетину силових та акустичних кабелів.