06.06.2013
Завжди кимось щось робиться вперше. Щодо електроніки та автомобілів, то завжди краще добре подумати і переконатися в правильності своїх намірів, а вже потім починати щось робити. Так буде і легше, і дешевше. Ця стаття розповість про те, як правильно підключати підсилювач у Вашому автомобілі. Докладніше про можливі схеми підключення можна почитати тут.
Уявимо, що Ви підібрали відповідний підсилювач і придумали, куди саме встановите його у Вашому автомобілі. Після цього необхідно провести якісну силову проводку (у цьому допоможе стаття про підбір проводки), яка буде живити підсилювач. Потім до підсилювача слід підключити акустику та підвести сигнал від магнітоли. Тепер трохи детальніше.
1. Проведення для підсилювача.
Немало людей з тих, хто вперше стикаються з автозвуком, ¦дивуються товщині проводів, що застосовуються для живлення аудіосистеми Природно, у повсякденному житті такі проводи не зустрічаються (за винятком проводу на стартер і від зварювального апарату). Автомобільні підсилювачі мають чималу потужність та споживають пристойний струм від бортової мережі. Наведемо простий приклад: підсилювач, що має потужність 4 х 50Вт споживатиме 200/12 (напруга бортової мережі) = 17А. Через це, з метою доставки до підсилювача необхідного струму необхідно використовувати дроти з великим перетином.
Силове проведення під'єднується відразу до акумулятора. Найчастіше акумулятор знаходиться під капотом автомобіля, а підсилювач розташований у салоні. Плюсовий провід прокладається через салон автомобіля та стінку моторного відсіку.Дуже важливо, щоб провід був захищений спеціальним запобіжником, який встановлюється біля акумулятора (не далі 30 см від нього). Крім цього, потрібно забезпечити захист проводу додатковою ізоляцією. В основному для цього застосовують гофровану трубку (тюбінг). Слід звернути увагу на місце, де провід проходить через стінку моторного відсіку. Необхідно стежити, щоб провід не потрапив на метал і згодом не перетерся.
Провід акуратно прокладається по салону. Пам'ятайте, що він не повинен потрапити під деталі, що рухаються. Потім провід підключається до плюсової клеми підсилювача. Мінусова клема приєднується до кузова дротом, таким же за перетином, як і плюсовий. Потрібно використовувати надійне кріплення, краще не застосовувати шурупи.
Потім плюсовий провід (від акумулятора) підключаємо до клемі +12V, мінусовий провід (від кузова) - до клеми GND.Третя клема «remote» служить підключення керуючого дроту від магнітоли На цьому дроті при включенні магнітоли з'являється +12V. Тобто магнітола управляє включенням підсилювача. Як правило, цей дріт синій або синій із білою смугою
2. Прокладаємо сигнальний провід. Далі потрібно подати музичний сигнал з магнітоли до підсилювача. В основному сигнал будемо брати з лінійного виходу магнітоли. Різні магнітоли мають різну кількість лінійних виходів. Максимум складає три пари. Це виходи Front, Rear, Sub. (Виходи для підключення підсилювача, сабвуфера, фронтальних, тилових акустичних систем). Знаходимо відповідний вихід (вихід). Туди ми приєднуємо екранований міжблоковий кабель. Далі потрібно протягнути провід управління підсилювачем. Це можна зробити разом із міжблочним кабелем. Іноді навіть у деяких міжблочках вже є вбудований провід керування.
А тепер ключовий момент! Зверніть Вашу увагу. Міжблочний провід потрібно простягати далеко від силових проводів! Наприклад, якщо в автомобілі джгут проводів пролягає по лівій стороні і там же знаходиться і силовий провід від акумулятора, то простягайте міжблочник праворуч або по центру під килимом. Там найменша ймовірність отримати неприємності (перешкоди) від силової проводки. Якщо сигнальний провід буде протягнутий разом із силовим, то Ви точно зловите перешкоди, такі як тріски, завивання та інші звуки від роботи двигуна. Буває іноді, що міжблокові дроти доводиться прокладати через стелю, у машині дуже багато джерел перешкод. Це часто стосується автомобілів преміум-класу. Установку підсилювача в такому випадку краще все-таки довірити професіоналам. При установці 2-х канального підсилювача знадобиться двох канальний міжблоковий провід. Якщо ж підсилювач чотирьох канальний, то потрібно два двоканальних або чотириканальний міжблок.Якщо у вашої магнітоли лише одна пара лінійних виходів, то ви можете в цьому випадку використовувати Y-адаптери. Це розгалужувач на один вхід і два виходи (на кожен канал). За допомогою адаптера ми отримуємо з однієї стерео паридві.
Якісні сучасні підсилювачі мають можливість паралельного внутрішнього підключення входів. Тобто Y-адаптер Вам не буде потрібен.
Також взяти сигнал можливо з виходів магнітоли на динаміки. Але тільки в тому випадку, якщо у головного пристрою немає лінійних виходів. Сучасні підсилювачі переважно мають відповідні входи (Hi level input). Приєднується акустичними проводами за дотримання полярності.
3. Підключення дроту на акустику.
Останній крок - підключення акустики до підсилювача. Для цього застосовуються акустичні дроти. Докладніше про їх вибір і який переріз дроту вам необхідно читати тут.
Інтернет-магазин автомобільного звуку і мультимедіа: аудіосистеми, магнітоли, акустика, автомобільна електроніка. Широкий вибір продукції. Доставка по Україні без передплати.
Коментарі
Коментарів поки що немає