27.09.2013
Одноканальні авто-підсилювачі потужності призначені для такої мети як автономна робота із сабвуфером. Такого класу підсилювачі несуть у собі підвищену потужність та здатність працювати з низькоомним навантаженням на підсилювач. Подивитися забвуфери в нашому каталозі - можна тут.
Якщо поставити питання, що являє собою низькоомне навантаження - то звідси буде зрозуміло що це нормальний опір автомобільної акустичної системи - 4Ом, все що несе в собі нижчий опір (3 Ом, 2 Ом, 1 Ом) прийнято позначати - низькоомним навантаженням. Більшість виробляється як підсилювачі класу D. Більшість одноканальних підсилювачів мають свій вже вбудований фільтр L_P_F (який у свою чергу обрізає всі частоти, що перевищують частоти хорошого налаштування фільтра звуку). У них задіяний також перемикач відповідальний за зміну полярності (так званої фази) від 0 - до 180 °, звуковий фільтр «subsonic» - коригуючий звукові частоти зниження 10-15 Hz і регулятор змінного рівня сабвуфер Одноканальні підсилювачі підключаються за дуже простими схемами. В даному випадку ви можете інсталювати один і навіть кілька сабвуферів, послідовним підключенням або паралель. Всі сабвуфери перетворюють монофонічний сигнал – тобто стерео сигнал, що йде від головного пристрою і підсумовується, потрапляючи в підсилювач.
Ось представлена звичайнісінька схема підключення простого сабвуфера, що легко встановлюється.Низько рівневий стерео сигнал (лінійний) від головного пристрою потрапляє в підсилювач потужності, підсумовується, додатково посилюється і сабвуфер видає монофонічний сигнал Як правило, один сабвуфер володіє опором в 4 Ом. Тут усе дуже просто. (Блакитним маркером позначені прості міжблокові кабелі, зеленим маркером – акустичні).
Приблизно так підключаються сабвуфери (і різноманітні інші динаміки) у паралельному з'єднанні:
У такий спосіб можна підключити два і більше сабвуферів, питання тільки в тому, щоб підсилювач зміг впоратися з великим опором навантаження. Подано формулу для розрахунку опору, і вона виглядає так:
У цьому випадку, при паралельному з'єднанні двох сабвуферів з опором 4 Ом кожен, ми отримуємо загальний опір у 2 Ом Переважна більшість одноканальних (сабвуферних) підсилювачів розрахована на роботу з такою навантаженням.
Плюсом такого підключення є здатність підсилювача розвивати більш високу потужність з низькоомним навантаженням (радимо зазирнути в інструкцію до підсилювача!) Недоліком такого з'єднання є те, що якість звуку починає погіршуватися - і в результаті бас втрачає контроль , стає розмитим.Важливо знати що підсилювачі, що працюють з низькоомним навантаженням - швидше гріються і як наслідок виникає ймовірність швидкого виходу з ладу.
При послідовному з'єднанні сабвуферів повний опір плюсується.Ось представлений приклад підключення двох сабвуферів з опором 4 Ом за послідовною схемою:
Формула за якою розраховується опір у такому випадку дуже проста - плюсуємо опору всіх динаміків:
Можна побачити, що якість звуку покращується, але потужність, що розвивається підсилювачем знижується. Шукайте будь-який компроміс.
Тепер можна поговоримо про фільтри. Найосновнішим фільтром у сабвуферному підсилювачі є фільтр L_P_F (або ФВЧ). Сам фільтр (спрощено) обробляє всі частоти нижче за частоту, на якій він працює і обрізає все що згори.
Виходить, наш сабвуфер відтворює лише найнижчий бас, як йому і потрібно Якщо ваш сабвуфер розташований в багажнику то рекомендуємо не підвищувати частоту зрізу вище - 70Hz тільки для того щоб бас не локалізувався ззаду. Налаштовується L_P_F фільтр тільки досвідом, до досягнення автономного звучання сабвуфера з мідбасом, і це ціла наука. Фільтр subsonic — це фільтр насамперед інфра-низьких частот. Хороші підсилювачі потужності сабвуферні завжди оснащені таким фільтром. Рекомендується завжди включати subsonic якщо у вас сабвуфер у корпусній ящику з фазоінвертором або free_air. Для закритої скриньки це не використовується.
Деякі підсилювачі (в основному займають більш дешевий сегмент цін) оснащені такою функцією як Bass Boost — еквалайзер, що підвищує бас на низьких частотах.
Наш магазин радить користуватися ним тільки в окремих випадках або навіть не користуватися взагалі. Використання Bass Boost'a призводить до підвищення спотворень і може вплинути на вихід динаміка з ладу внаслідок перевантаження.
Те ж саме стосується і тон компенсації на головному пристрої (функції LOUD). Порада - Вимикайте її - якщо у вас є сабвуфер, то вона вам не знадобиться.
Про те, як і з якого матеріалу зробити сабвуфер своїми руками читайте у відповідній статті.
Інтернет-магазин автомобільного звуку і мультимедіа: аудіосистеми, магнітоли, акустика, автомобільна електроніка. Широкий вибір продукції. Доставка по Україні без передплати.
Коментарі
Коментарів поки що немає