Выбор сабвуфера в автомобиль
Каталог

Як вибрати сабвуфер і чи потрібен він у автомобілі?

06.06.2013

Багато людей, які цікавляться автозвуком, знають лише, що сабвуфер є немалою скринькою, що видає «бумкаючі» звуки і займає багато місця в багажнику. Молоде покоління, що віддає перевагу танцювальній музиці, не може обійтися без сабвуферів, оскільки без басів електронна музика – це зовсім не те. Старші люди впевнені в тому, що сабвуфер — це шкідливо, через нього болить голова і в багажник нічого не міститься.

Давайте ж разом розберемося, що таке сабвуфер, як він працює і як його застосовувати.

8 

Сабвуфер – анг. слово (subwoofer). Sub - "під", "нижній", woofer - низькочастотний динамік. Тобто, це динамік, призначений для відтворення низьких та низьких частот.Але говорити «піднизькочастотний динамік» - це не дуже зручно, тому ми найчастіше користуємося англомовним словом «сабвуфер». Як кажуть, дешево та сердито. Але слід уточнити, що «низу» бувають різні. «Овали» 6 х 9, як правило, відтворюють діапазон частот від 80-100Hz до… Але для нас неважливо, які «верхи» відтворюються, адже йдеться про бас. Природно, якщо сигнал із частотою 45Hz подаватиметься на найбільш якісні «овали», бас буде, але високим (100-200Hz). Тому найнижчого басу Ви зовсім не почуєте. Чи відтворює "овал" частоти нижче 70 Hz? Відтворює, але за рештою звуку, Ви його просто не почуєте. Тим більше, якщо Ви маєте акустику розміром 16см (найпоширеніша на сьогоднішній день).

Навіщо потрібен бас нижче 70Hz? Візьмемо до уваги, що діапазон частот, що сприймаються людиною, - 20Hz-20000Hz Музика в основному міститься в 40-12000. Відповідь очевидна – звичайно, потрібна. Низькочастотний звук створює основу музики, додає динаміки.

В автомобілі є невелика проблема – шум шуму. Салон наповнюється низькочастотним шумом після того, як Ви завели двигун і рушили з місця. Джерелом звуку є автомобіль в цілому, так як вібрації передаються на деталі кузова. Можна зробити шумоізоляцію, але вона також не вирішує проблеми повністю. Для того, щоб бас в автомобілі був розбірливим і чітким, необхідний сабвуфер. Якими бувають сабвуфери? Найпопулярніший тип - корпусний сабвуфер. Це, так би мовити, динамік у ящику. Це може бути фазоінверторний корпус (ФІ), закритий ящик або корпус бандпас (БП).

Ось як виглядає закрита скринька схематично.

10 "9

Сабвуфери ЗЯ не надто популярні.Набагато більше корпусів з фазоінвертором (ФІ).

Цей тип оформлення більше ЗЯ, але відтворює нижчі частоти, через що є широко поширеним.

12  11

Далі розглянемо таке оформлення сабвуфера, як бандпас.

Цей корпус, як правило, найбільший, Сабвуфер має найвищий ККД, але має досить обмежений діапазон частот.Тому сабвуфери «бандпас» -  не дуже музичні Але якщо Ви потребуєте звукового тиску, то такий сабвуфер – саме те, що треба!

14 13

Корупні саби бувають активними, тобто вони мають вбудований підсилювач. Але часто вбудовані підсилювачі не відрізняються високою потужністю та гарною якістю. Якщо ви хочете придбати потужний бас-підсилювач, потрібно буде купити його окремо.

Сабвуфери під сидіння.

З недавнього часу стали поширеними супер-компактні сабвуфери. Вони призначені для встановлення під сидіння. Найчастіше це активні моделі.

Сабвуфери цього типу можна встановити під водійське, пасажирське сидіння або вмонтувати в спинку сидіння в багажнику або на задню полицю

Ящик – це не обов'язково для сабвуфера. Існують динаміки, які здатні працювати на об'єм багажника. Вони називаються Free Air. Для цього сабвуфер можна просто вирізати отвір в задній полиці. Але для того, щоб free-air добре зазвучав, необхідно шумоізолювати задню полицю. Ця установка можлива в автомобілях з кузовом "седан". Полиця повинна бути міцна, а багажник повинен бути відокремлений від салону. Через високу вартість і складність установки, free-air сабвуфери не особливо популярні і знайти якісний саб free-air зовсім не просто. Докладніше про підключення пари сабвуферів ви можете дізнатися у статті "Підключення двох сабвуферів".

← Подключение усилителя в автомобиле Выбор и установка парктроника →

Коментарі

Коментарів поки що немає

Написати коментар



captcha